معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد شیراز سبزتر می شود؛ راه اندازی 18 نیروگاه خورشیدی جدید تا پایان شهریور
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز از احداث 18 نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی با سرمایه دولتی خبر داد که تا شهریور امسال به بهره برداری می رسند.
به گزارش خبرگزاری سینا، تیمور عزیزی امروز، ۱۷ خرداد ماه در نشست شرکت توزیع برق شیراز، از گسترش ساختگاه های جذب انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر به عنوان یکی از مگاپروژه های مهم وزارت نیرو در راستای عبور موفق از پیک مصرف است.
عزیزی خاطرنشان کرد: انرژی های تجدیدپذیر دوستدار محیط زیست بوده و در سطح جهان مورد استقبال گسترده ای قرار گرفتند.
این مقام مسئول تصریح کرد: احداث نیروگاه های خورشیدی 3مگاواتی با بودجه دولتی در حال واگذاری به پیمانکاران می باشد و با آغاز عملیات اجرایی این نیروگاهها مقرر شده است که این نیروگاهها تا پایان شهریور وارد مدار تولید شوند.
به گفته عزیزی، اولین ساختگاه انرژی های خورشیدی در محدوده شرکت توزیع نیوری برق شیراز در شهرستان خرامه به بهره برداری خواهد رسید و در گام های بعدی تعداد ۱۷ ساختگاه انرژی های خورشیدی تا پایان شهریورماه در سایر نقاط شهرستان شیراز احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: به منظور نهادینه سازی فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، دستگاه های دولتی ملزم به راه اندازی پنل های خورشیدی هستند و شرکت توزیع نیروی برق شیراز اقدام به برگزاری جلسات هماهنگی با بخش دولتی به منظور تشریح فواید استفاده از انرژی خورشیدی و مشاوره های فنی کرده است.
وی با قدردانی از مجموعه هایی که نسبت به راه اندازی نیروگاه انرژی های تجدید پذیر اهتمام دارند، بیان کرد: جلسات متعددی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی با حضور کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق شیراز در حال برگزاری است و شرکت نیروترانس به عنوان یکی از صنایع پیشرو در راه اندازی نیروگاه دومگاواتی خورشیدی مورد تقدیر قرار گرفت.
عزیزی با اشاره به محدودیت هایی که بعضا در زمینه فروش انرژی های تجدیدپذیر توسط برخی ادارات دولتی وجود دارد، گفت: این معضل در قالب پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری از طریق مجمع خیرین قابل حل است.
وی مشارکت خیرین در حوزه انرژی های تجدید پذیر را بسیار موثر دانست و گفت این امر علاوه بر کمک به فراگیر شدن اهمیت ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر در جامعه همچنین خیرین با حصول درآمد ناشی از فروش انرژی خورشیدی می تواند چتر حمایتی خود در جامعه را گسترش دهند.
نوشته معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد
شیراز سبزتر می شود؛ راه اندازی 18 نیروگاه خورشیدی جدید تا پایان شهریور اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.